donderdag 14 juni 2012

pffff, fototoestel weeral kwijt

Tja het klinkt waarschijnlijk afgezaagt maar vandaag is mijn fototoestel weeral verdwenen. Waarschijnlijk met dochter naar school, ze hebben hun laatste dag les vandaag en dan ook een feestje, want morgen beginnen de examens.
Nu had ik gisteren alle moed bijeen geraapt om eindelijk een rokje te maken uit het "allamaal rokjes" boek. Maar foto's volgen later dan wel eens.
Ik ben gestart met een nieuw project in onze renovatie. Een oude bureau die we hebben gevonden op een rommelmarkt. Het is zo'n donker hout groot geval. Maar met lekker veel opbergruimte.

Hier staat hij onder het afdak te wachten tot hij wordt afgeschuurt. Een stukje al geprobeert. En dan krijg je zo'n leuk hout eronder.
Nu had ik hem graag wit gebeitst gezien, ik weet niet of dat zo noemt maar ik bedoel zo hout met een witte schijn. Snap je. Maar Yasmina er enkele foto's van laten zien op het internet en dat vond ze maar niks. Zij wil een wit gelakte bureau hebben. Daar zijn we dus nog niet over uit. Want dan vraag ik me af waarom moet ik hem dan zo grondig afschuren. Want ben gisteren namiddag er  aan bezig geweest en ben nu klaar met de bovenste blad en één zijkant, hmm. Wordt dus nog vervolgd. Laat misschien jullie mening er eens over horen,

Liefs Zohra
Van de week volgen de foto's van het jurkje

5 opmerkingen:

  1. Denk dat schuren toch beter is hoor.
    Dan wordt het vast mooier.
    Gelakt is ook leuk al ben ik het persoonlijk met jou eens.
    Succes met al dat werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi bureau! Gelakt in het wit zou anders ook wel mooi zijn hoor! En net iets hipper, maar dat is dan weer mijn mening ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. vind het alletwee leuk, hier ook de oude salontafel van mn moeke wit gelakt, DF ziet dat liever (zie ik hem beter zitten ook tussen al dat donkerbruin, whoehaaaaaaaaaaa)
    naske xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Persoonlijk zou ik voor wit gaan, wat je misschien wel kan doen is voor je er een witte beits op doet hem 2 lagen blanke lak geven dan heb je het hout beschermd dan kan er geen witte pigment in het hout trekken mocht je ooit weer naar het hout willen kan je de witte laag er weer voorzichtig afschuren. Het is wel meer werk. Wat de oude laklaag betrefd je hoeft in principe de oude laaklag er niet helemaal af te schuren, maar het kan wezen dat er cellulose lak op zit en dan moet hij er helemaal af want de nieuwe lak gaat zich invreten in de oude lak en op een gegeven moment wordt het een half opgeloste laklaag die je er dus af moet steken, dit wil je echt niet om te weten te komen dat de laklagen elkaar verdragen moet je even een klein proefje met de lak die je wil gebruiken op een plaats doen die je niet ziet, is dit na een week in orde dan kan je er veilig overheen gaan met elke andere lak. Als je hier geen zin in hebt kan nog paketlak op waterbasis gebruiken van bijvoorbeeld Glitsa.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik heb ook een oud houten bureautje (van op de rommelmarkt) helemaal gebeitst. Bij ikea hebben ze leuke kleurtjes, en het is helemaal niet moeilijk. Voor de lades : ik zou die ouderwetse handvaten eraf halen, de gaatjes dichtmaken met hout uit een tube (gamma of brico) voor je beitst, en dan een gaatje boren in het midden en er leuke vintage bolvormige trekkers in kralen of hippe kleuren opzetten. Veel plezier ermee ! groetjes, Rozemie

    BeantwoordenVerwijderen