dinsdag 19 juni 2012

Een rokje

Eindelijk de foto's van het rokje. Tijd is de laatste tijd iets dat niet meer voorkomt in mijn woordenboek. Veel te druk hier, enkele bestellingen voor moslima poppetjes enkele gsm hoesjes. Mijn dochters die nog enkele leuke dingen willen voor het einde van het schooljaar en dan nog enkele dingen die staan te drummen om afgewerkt te worden, zoals de bureau, hihi. En mijn creatief brein staat op springen want ik wil nieuwe dingen maken. Maar in de vakantie zal het allemaal wel lukken zeker.
Nu de foto's van mijn eerste rokje van het allom bekende boek, hihi
Het begint met het uitdokteren van het patroon, dat valt nog mee.
Dan op de stof leggen en uit knippen, ik zal maar niet vertellen hoeveel keer ik het opnieuw op de stof heb moeten leggen, hmmm. Mijn logica was ver te zoeken.
Al maar goed dat het boek niet ver uit de buurt is en het echt in mijn taal staat uitgelegd. Dan komt uiteindelijk alles goed. Ik moest voor dochter lief een maat 40 maken. Kan ik hem zelf ook aan doen, hihi. Voor de boord heb ik een oud t-shirt gerecycleerd. En dit is het dan geworden.
Al bij al valt het best mee, voor zo'n eerste rokje. Siham blij, mama blij. Missie geslaagd. Ben ondertussen een ander rokje begonnen voor Yasmina maar ik moet hem inkorten voor haar. Dus foto's volgen later.
Dit weekend moesten we naar de trouw van mijn schoonbroer en voor hun heb ik deze plant opgefleurt. Bruid en bruidegom uit gelukspoppetjes haken en een vilten hartje met de initialen van hun naam.
Prettige week nog
Liefs Zohra

6 opmerkingen:

  1. Dat rokje is je prima gelukt!
    Ik heb ook plannen....nu nog tijd vinden ja, daar scheelt het meestal aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk rokje met mooi dessin, mooie plant met leuke decoratie! Goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel leuk rokske, de dochter ziet er best tevreden uit ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een drukte daar bij jou! Laat de vakantie maar komen zou ik zeggen. Je hebt tussendoor een prachtig rokje in elkaar gestoken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goe gedaan zus dikke dikke proficiat. Dochter content en jij content.

    BeantwoordenVerwijderen