donderdag 30 augustus 2012

eerste quilt

Tja eindelijk heb ik me eens aan een quilten kussen gewaagd.
En ik moet zeggen dat was heel leuk om te doen, voor herhaling vatbaar.
Dit was er eentje naar patroontje van Cath Kidston.
En nog het leukst is dat buiten het streepjes stofje van voor en achterkant, (dat kwam van Ikea dus eigenlijk ook niet duur) de rest bestaat uit overschotjes. Ik ben er alvast super blij mee en het staat hier lekker te pronken op mijn zetel.
Verder heb ik deze week nog twee sleutelhangers gemaakt op bestelling.

Ze zijn wel eigenwijs want ze willen zich niet zo goed laten fotograferen. Ze tollen alle kanten op.

En nu zijn we bezig de kids terug klaar te maken voor school, boeken gehaald, kaftpapier ingeslagen, kaften, pennen en noem maar op.....
Maandag kunnen ze er terug aan beginnen.

Liefs Zohra

zaterdag 25 augustus 2012

zwart wit varkentjes

Hoi, de vakantie is bijna afgelopen. Nog één weekje en dan kunnen de kids terug naar school en ga ik iets meer ruimte krijgen om creatief bezig te zijn, allé dat hoop ik toch. Want de vakantie is toch een beetje druk hier met vier kids.

Ik kreeg de vraag om zwart-wit varkentjes te maken voor een nieuwe kamer die helemaal het zwart-wit thema had en deze zijn het geworden.
Met een babyroze hartje erbij zijn ze wel super lief.
En voor een komend verjaardagsfeestje wou Siham een pluizige poes en deze is het gewordenwel heel moeilijk op de foto te zetten, vooral het gezichtje.

Nu ga ik vandaag nog enkele oude projectjes afwerken. Da's ook nodig.
Verder zijn we nog naar ????????
De efteling geweest je herkent hem zeker wel
Verder nog een fijn weekend
Liefs Zohra



zondag 12 augustus 2012

Weer op gang geraakt

Hoi

Eindelijk ben ik creatief terug op gang gekomen. Met drie projectjes tegelijk bezig.
Mijn trui, waar ook een stuk gehaakt bij komt.
Tadaa
Alleen maar hopen dat ik toe kom met de wol die ik nog heb. Anders zal het aanpassen worden denk ik.
Ben ook met een nieuw project begonnen allemaal bolletjes die iets moeten worden, wat kan ik nog niet vertellen wordt iets dat ik pas na september mag laten zien. Wie weet zijn er wel onder jullie die kunnen raden wat het gaat worden.

Verder heb ik ook nog een tilda poppetje gemaakt maar nog niet afgewerkt, blijkbaar verkopen ze er pruikjes voor maar ik ga iets anders verzinnen wat dat weet ik nog niet.
Wie er nog gemaakt heeft mag wel tips geven. Ik laat hem nog niet helemaal zien, maar wel een tipje van de sluier, hihi.
Nu ga ik me naar buiten reppen en profiteren van het mooie weer.
Fijn weekend nog
Liefs Zohra

zaterdag 4 augustus 2012

swap

Oeps precies weeral lang geleden dat ik iets geplaatst heb.
Maar creatief geraak ik precies niet op gang, alles wat ik probeer mislukt of ik geraak er niet meer uit wijs. Pfffff.
Maar deze swap heb ik wel nog verstuurt, het was een kleuren swap en ik kreeg als opdracht "groen"
Ik maakte van vilt een gsm-hoesje in een uilenpatroon, een gehaakt theezakjes bewaarder (of hoe je zoiets ook noemt) Een notitieboekje en groene mentos had ik op de kop getikt, hihi. Een kaartje en een lapje groene stof met olifantjes. Ik heb de foto van haar blog genomen want was natuurlijk weer vergeten er zelf een foto van te nemen.
Zelf kreeg ik deze swap toegestuurt de opdracht was turqouis blauw, goh wat ben ik verwend geweest.

een cupcake ketting en oorbellen.
Een armbandje en oorbelletjes met bloemetjes, geweldig toch.
En ook deze knoopjes vind ik geweldig, zo lief. Ik ga me ook eens met fimo moeten bezig houden denk ik toch dat het fimo is ?

Nog enkele aapjes gemaakt voor verjaardagsfeestjes van vriendjes van Malek.
Dus ook een paar milukkingen mee gemaakt de laatste weken, nog heel veel plannen maar een patroontje vast pakken en er gewoon niet aan uit kunnen. Geen iedee hoe ik eraan moet beginnen, pfff
Andere dingen wel begonnen maar na een tijdje vast gezeten. en opgegeven daarna.

Uit pure frustratie maar een trui uitgetrokken die hier al jaren ligt maar nooit afgeraakt is, hihi. Had er misschien beter eerst is een foto van getrokken maar spijtig dus niet gedaan. Wel ondertussen een andere trui opgezet en hopelijk ga ik die wel afmaken.
En maar hopen dat ik toe kom met de wol want die ga ik niet meer kunnen bijkrijgen weet zelfs niet meer waar ik die ooit gekocht heb, dacht veritas. We zullen wel zien. Hopelijk komen er nu creatievere weken aan.
Liefs En fijn weekend.



zondag 22 juli 2012

Verjaardag + ramadan

Wat een combinatie hé. Maar de ramadan is alweer voor zijn derde dag bezig. Het valt tot nu toe best mee alleen vandaag denk ik wel dat het zwaar wordt, voor de eerste keer warm weer. Maar we zullen wel zien. Aan alle moslims in ieder geval al een gezegende ramadan gewenst.
Oké maar ik ben vandaag dus ook jarig en wat is er beter dan een beetje zonneschijn op die dag. Over de leeftijd daar spreken we niet meer over,hmmmm.
Maar het is wel lekker vertroeven op mijn stoeltje in de schadus met mijn haakwerkje in de buurt. Zalig !!!!
Gelukkig hebben we veel bomen en kan ik lang in de schaduw blijven.
Manlief zit op zijn zolderkamer te werken, flink hé met zo'n warmte en nog meedoen aan de ramadan.
Ben benieuwd hoelang hij dat gaat volhouden.
Sarah heeft ook een nieuwe outfit gekregen ze is helemaal klaar voor het zwembad.

Ook mijn zetel voor barbie is klaar geraakt maar één probleem ik hopte eindelijk eens een project gevonden te hebben om al mijn restjes wol op te gebruiken. Mislukt  dus want nu zit ik zonder paars en ik kan die kleur niet meer vinden omdat ik die al zo lang heb dus maar iets soort gelijks gaan zoeken tussen de wintercollectie, pffff.
Hier valt het niet op he dat de kussens ontbreken, hihi.
Maar zo ziet hij er uit wel heel cool vindt Naila.

Ik wens jullie allemaal nog een zonnig weekend
Heel veel liefs Zohra



zaterdag 14 juli 2012

renoveren


Pfffff, en het blijft maar regenen. We hadden ons de vakantie wel een beetje anders voorgesteld maar hopelijk verandert het toch nog een beetje. Zodat we kunnen ZWEMMEN en BARBECUEËN. Maar papa is alvast heel hard aan het werken aan de nieuwe kamer van Yasmina en Siham.
Zo ziet het er na een week werk al uit. Het is een oude hooizolder. We hebben al vier dakramen geplaatst de vloer ligt er al in, allé daar boven op moet nog een laminaat komen hoor!!!! En de elektriciteit is al geslepen en de leidingen gelegd alleen nog afwerken. En hij doet het tot nu toe helemaal alleen. De meisjes zullen heel trots zijn op hun papa.
Dit luik moet nog dicht gemaakt worden. Want hooi moet er niet meer binnen gehaald worden, hihi.
En er komt toch ook wel een vals plafond want het is een beetje hoog vooral om te poetsen, dan kan ik niet aan de spinnenwebben. Dus er is nog veel werk te doen, wordt dus vervolgd.
De bureau die moet ook op deze kamer komen, die staat te wachten op een likje verf maar daarvoor moet het dan eerst effe droog zijn want wil dit toch wel buiten doen. Wordt dus ook vervolgt.
Verder nog een aapje gehaakt voor een vriendje van Malek. In de kleuren van hun voetbalploeg.
En voor Sarah de pop van Naila heb ik een nieuwe outfit gebreid. Dat ging beter met mijn pijnlijke arm die ik vorige week had van het afschuren van het bureau.

Naila vond het leuk want het leek een beetje op Alice in wonderland. Het is een kleedje met schortje ervoor.
Verder voor iedereen een leuk weekend en hopelijk wat beter weer.
Liefs Zohra

zaterdag 7 juli 2012

vakantie

Yes de vakantie is aan gebroken. Op vorige post was er iemand die het bijna juist rade. Wat mijn borduurwerkje ging worden, tadaaaaaa. Een barbie huisje wel te verstaan de living. Ik ben maar aan het borduren en borduren aan mijn zetel en kijk hoever ik nog maar staa.

Het begint al een beetje vorm te krijge, maar er is nog flink wat werk aan. En heb ondrtussen de bureau helemaal afgeschuurt die staat te wachten op een likje verf. Zal ik volgende keer foto's van tonen. Maar heb daar weer een pijnlijke elleboog aan overgehouden. Ken je dat het laatste stukje dat niet wil lukken precies of op dat stuk super veel boenwas zat amaai dat was afzien. Maar dat verhaal volgt volgende keer eerst mijn arm een beetje laten rusten. Maar dat staat eigenlijk weer niet in mijn woordenboek. Maar zal het toch maar proberen.
Maar ondertussen heeft Siham ook al flink geborduurt en dat heb ik al wel in elkaar kunnen zetten en dat lijkt super leuk hopelijk valt mijn zetel ook zo mee.
Dit is de tevee en de boxen en al drie kussentjes die op de zetel komen te liggen. Het wordt wel een beetje retro hé, want een flatscreentevee dat patroontje hadden we niet, hihi. Maar dat heeft ze wel knap gedaan.
Ondertussen hebben we vandaag eindelijk een nieuw zwembad gekocht, hmmmm en nu maar hopen dat het goed weer blijft want na veel puffen loopt het nu wel vol water. Thuis gekomen bleek onze elektrice pomp in Marokko te liggen ja daar hebben we er hier weinig aan en papa was alweer vertrokken ook de buren niet thuis da's dus balen. Want ze willen wel eindelijk kunnen zwemmen. Dan maar met de hand, hihi, gepompt dat ze hebben ieder om beurt, teamwerk.


En nu maar wachten tot het gevult is want ze willen er natuurlijk morgen in die beseffen alleen niet hoe koud dat water is, ze zullen nogal kressen.

En maar wachten zie je dat hij lichtjes van de grond komt hij is nu ongeveer met 30 cm gevult nog 80 cm te gaan. Hmmm hoelang gaan we hier over doen.
Wij hopen op een goede zomer hopelijk jullie ook
Liefs Zohra